fredag 4 april 2014

Fredag och bakning!


God Morgon!




bakning



Strålande sol men lite kyligt men de de blir ju varmare snart:) 
Ja vad står på schemat idag då? Jo, tänkte faktiskt försöka hinna kratta det som är kvar i trädgården 
sen iväg till affären för lite inköp till bullbak.
 Det blir klassisk bulldeg med ena delen med vaniljsocker och den andra med kardemumma och kanel, mums!!

 Vi får se om tiden räcker till för att baka ett par sorters småkakor att fylla den nya kakburken med,
 annars får jag göra det imorgon:) På eftermiddagen blir det en powerwalk och sen på med myskläderna och ha fredagsmys:) 

Bilden ovan är en ny kakburk som jag köpt, blev förtjust i den turkosa färgen. 
Jag känner att jag vill ha in mer färg i köket nu. Köpte även ett par gulliga glasskopor som jag måste visa:)





 Hoppas att ni också får en bra dag vad ni nu ska göra! Nu fångar vi dagen!
 Kram M




2 kommentarer:

  1. Fina bilder, lycka till med bakningen och ha en skön fredag. Tack för att du inspirerat mig att fortsätta med min hemsida. Ser fram mot tips på motiv och färgsättning för mina tavlor.

    SvaraRadera
  2. Tack:) Ska fundera på lite tips till dig, kram

    SvaraRadera