lördag 8 juni 2013

Blommor till rabatten!

God Kväll!

Nu var det ett tag sedan jag skrev något här men nu ska jag göra en liten update omkring rabatten på framsidan som jag skrev om tidigare. Har planterat lite växter nu och jag hoppas det blir fint när det får växa upp och frodas lite:) Lägger ut lite före och efter bilder.
Rabatten är ganska stor men jag tror det blir snyggt:) Mycket jobb att gräva ur, tur att man har en händig man, hehe:)


På vardera sida blev det två syren på stam "Palibin"

miniatyrros "Snow Hit" . Så underbart fin ros!


Stäppsalvia

                                   Stäppsalvia "Caradonna"





Under syren på stam så har vi planterat silvrig höstanemon Anemone tomentosa 'Robustissima' och lite längre bort ser ni
två stycken  Luktpion Paeonia ”Sarah Bernhardt” och
Paeonia 'Rubra Plena', Bondpion


Känner mig väldigt nöjd med växtvalen, hoppas bara att växterna trivs jorden och läget de ska växa i:) Det blir en senare update om det!

Ha nu en fin kväll!




     Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar