tisdag 18 juni 2013

Basilika Yemenite och Rosenskära!

Hej på er!

Nu har jag varit dålig på att uppdatera bloggen och jag har faktiskt ingenting att skylla på..... 

MEN nu måste jag visa er vad jag köpt och pysslat med idag:) Dagen började iaf med regn men sedan sprack de upp och solen kom fram, så hääärligt!  

Jag har upptäckt att jag verkligen älskar att hålla på med blommor, plantering och att pyssla i trädgården:) Men jag har mycket att lära, jag gör så här nu när jag är novis att jag skapar ett word dokument där jag skriver upp alla växter jag har och hur de ska skötas om. På så vi kan jag gå tillbaka och läsa på om jag glömmer:)

Jag fylls av sånt välbefinnande och lugn att få hålla på med händerna. När vi åkte från Blomsteraffären idag sa jag till min lilla flicka att tänk om man hade ett jobb där man fick jobba med blommor och växter hela dagen:) Antingen de eller inredning och trädgård, vi får se vad som sker i framtiden, hehe:)......

Krukorna är också nyinköpta, vill inte ha en massa småkrukor utan vill ha lite större och rejälare. 



Rosenskära tillsammans med vit lobelia



Basilika Yemenite doftar så ljuvligt, ska bli kul att se hur den här tar sig under sommaren.











Ha de gott, snart är det Midsommar!!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar